Proč nakupovat v prodejnách zdravé výživy

27.2.2017 / 

Přemýšlíte, jestli stojí za to chodit nakupovat biopotraviny a zdravou výživu do specializovaných prodejen? 

V prodejnách zdravé výživy vám poradí a pomohou.Obchodníci a prodavači v takových obchodech nejsou žádní začátečníci, kteří naskočili na „trendy“ vlnu. Mnozí z nich mají za sebou dlouhou a pracně prošlapanou cestičku pro biopotraviny a zdravou stravu k českému zákazníkovi. Tedy alespoň k tomu, komu není jedno, co jí a kde to nakupuje. 

Zdroj: countrylife.cz

PRAVIDLA SOUTĚŽE - VYBEREME ZVÍŘÁTKO ZE ZOO BRNO K ADOPCI

16.6.2016 / 

Naše škola Vaření hravě se rozhodla udělat radost dětem a adoptovat zvířátko ze ZOO Brno. Rádi bychom Vás chtěli požádat o pomoc s výběrem zvířátka, které na celý rok adoptujeme. Seznamujeme Vás tímto s pravidly Facebookové soutěže a těšíme se na spolupráci. Jako malé poděkování vylosujeme jednoho z Vás, který obdrží vstupenku do ZOO Brno.

KERNOTTO - špaldová specialita

15.2.2015 / 

Špaldové kernotto si na první pohled můžete zaměnit s klasickými ječnými kroupami. Oblý tvar špaldových zrníček u kernotta ale vzniká pečlivým procesem loupání a broušení špaldy (stará odrůda pšenice). Povrchová hrubá vrstva se šetrně zbrousí, čímž je lépe stravitelná, a vaření bude rychlejší než u celého zrna.

Díky tomu také není třeba kernotto dopředu 

HRAVĚ BEZ LEPKU

18.12.2014 / 

Představujeme Vám našI KNIŽNÍ NOVINKU: HRAVĚ BEZ LEPKU

V sobotu 13. 12. 2014 jsme společně pokřtili jeden za našich splněných snů – naši úplně první kuchařskou knihu, která dostala jméno „Hravě bez lepku“. Jak napovídá název, recepty obsahující lepek v ní rozhodně nenajdete. Vtáhne Vás do světa chutného a zdravého vaření ze surovin, které jsou přirozeně bezlepkové, dostupné a mnohé z nich jsou zapomenuté a vzácně tradiční. Proto je s radostí vrátíme zpět do kuchyně.

SEZAMOVÁ SEMÍNKA A TAHINY

13.10.2014 / 

Se sezamovými semínky se často setkáváme na nejrůznějších druzích pečiva a také ve formě oblíbené sezamové pochoutky – „sezamky“. Vyrábí se z nich i sezamová pasta, která se nazývá Tahini.

Jedná se o malinká drobná semínka bílé či zlatavé barvy, ale ve světě existují i v barvě hnědé a černé, která jsou pak velmi podobná semínkům lněným.

Sezamová semínka jsou považována za jedny 

DÝŇOVÝ OLEJ

8.10.2014 / 

Jedná se o velmi chutný olej lisovaný za studena z dýňových semen. Tento olej má vysoký  podíl organicky vázaného zinku, což příznivě působí při zlepšení kvality vlasů, zubů a nehtů, pozitivně ovlivňuje trávicí trakt, působí lehce projímavě. Vysoký zdroj zinku, který je důležitý pro fyziologické procesy, je zejména u mužů oblíbený ke zlepšení léčby prostaty, pozitivně ovlivňuje trávicí trakt, povzbuzuje krevní oběh, je výborný jako základ do vlasových zábalů proti padání vlasů a k ošetření namáhaných a poškozených vlasů.

RÝŽE BASMATI - Královna rýží

2.10.2014 / 

V čem spočívá kouzlo Basmati? Je to paradox, ale v jejím věku. Čím je rýže starší, tím získává na kvalitě. V Indii a Pákistánu se traduje, že aby byla rýže Basmati jemná a kvalitní, musí se hned po sklizení uložit na temném a suchém místě. Toto „rýžové vězení“ má svůj důvod – během 18-24 měsíců se totiž plodina zbaví přebytečné vlhkosti a je daleko chutnější.

Způsobů, jak vařit rýži Basmati, je spousta. Dovozce této exotické plodiny však doporučuje

QUINOA - přirozeně bezlepková superpotravina

27.8.2014 / 

Pokud ještě nepatříte k její fanouškům je čas ji vyzkoušet. Seznamte se s nutriční bombou zvanou quinoa neboli česky – merlík čilský.

Drobná kulatá zrnka quinoi si na pohled lehko zaměníte s kuskusem, amarantem, nebo jáhly. Jedná se o semena rostliny chenopodium quinoa, které se podobají obilovině. Ve skutečnosti se řadí k pseudoobilovinám, které jsou přirozeně bezlepkové. Obsahuje spoustu bílkovin, řadu vitamínů a je taky významným zdrojem minerálů – vápníku, železa, draslíku, zinku, hořčíku. Díky vysokému procentu vlákniny je lehce stravitelná.

JÁHLY- zapomenuté zlato v kuchyni

31.7.2014 / 

Proso obecné - latnaté je obilovina, jejíž vyloupaná žlutá zrnka jsou nazývána jáhly.

Mají nejen vysoký obsah minerálů, ale i vlákniny. Vysokým podílem křemíku podporují zachování zdravých zubů, nehtů a vlasů. Působí na zlepšení metabolismu, pomáhají při vyčerpání a pro velký obsah železa se doporučují pro nemocné chudokrevností. Mají blahodárný vliv na žaludek, slinivku břišní a slezinu.

Jáhly jsou bezlepkové a tudíž ideální pro bezlepkovou dietu.

POHANKA - zdravé jídlo našich babiček

22.7.2014 / 

Pohanka je díky svému využití často řazena mezi obiloviny, ve skutečnosti je to však jednoroční dvouděložná rostlina s botanickým názvem pohanka obecná patřící do čeledi rdesnovitých, příbuzná například rebarboře či šťovíku.

V poslední době obliba pohanky u nás prudce vzrůstá. Ze zdravotního hlediska je důležitý

Vaření hravě

12.6.2014 / 

Tento týden jsme dětem dali prostor, aby zúročily, co se u nás za ten rok naučily. Nejdříve prošmejdily kuchyni, podívaly se do ledničky, spíže, mrazničky, do všech poliček a regálů. Jakmile zjistily, co mají k dispozici, vymyslely si, co budou vařit. Poté si sepsaly suroviny, které budou potřebovat a přišly za námi "nakoupit". Pokud na nějakou surovinu zapomněly, musely si v průběhu vaření poradit. Surovinu nahradit jinou nebo upravit recept. Fantazii se meze nekladly a každý den jsme pozorovali, jak to jde dětem pěkně od ruky. 

KOLIK POTŘEBUJEME TEKUTIN A V JAKÉ FORMĚ?

27.5.2014 / 

V lékařské literatuře se uvádí, že potřebujeme přijmout nejméně 2 – 3,5l tekutin denně. Do množství přijatých tekutin by se měla započítávat i voda přijatá v ovoci nebo polévce. Voda v kávě se však do pitného režimu započítávat nemůže. Káva v organismu působí tak, že naopak ještě vodu z těla odvádí. Velmi prospěšné je do organismu zařadit kaše uvařené z celých obilných zrn. Obsahují totiž hodně vázané tekutiny. 

JAK NA CIZRNU A CO S NÍ?

23.5.2014 / 

Cizrna neboli římský hrách patří mezi nejkvalitnější luštěniny vhodné pro lidskou výživu.

Má vysoký podíl nenasycené mastné kyseliny linolové, která patří mezi tzv. omega 6 mastné kyseliny a je účinná v prevenci onemocnění srdečně-cévní soustavy (snižuje hladinu cholesterolu). Značný je i obsah vápníku a železa.

Z vitaminů je pozoruhodný obsah kyseliny pangamové (vitamin B15), který je účinný antioxidant a pomáhá předcházet tvorbě peroxidů, které se podílejí na procesu stárnutí.

Chcete se dostat na Vaši vysněnou váhu?

21.5.2014 / 

Chcete se dostat na Vaši vysněnou váhu?

Pokud je Vaším cílem dostat se na vysněnou váhu a tu si dlouhodobě udržet, jsme připraveni Vám pomoci. 

Josef Bittner je výživový a sportovní specialista, připravuje individuální jídelníčky pomocí úpravy životosprávy a v oblasti sportu se zaměřuje na pěkné, pevné a ploché břicho a odstranění i prevenci bolesti zad u osob především se sedavým zaměstnáním. Bližší informace www.vitalitybrno.cz.

KLÍČÍME LUŠTĚNINY- Nebojte se zdravých klíčků, zkuste třeba mungo fazolky

5.5.2014 / 

Chutnají výborně a svou chutí hodně připomínají čerstvý mladý hrášek.

Někdy se označují jako zelená sója, ve skutečnosti se ale jedná o druh fazolí. Mají olivově zelenou barvu a prodávají se loupané, celé nebo půlené. 

Děti vařily na SALIMĚ

28.2.2014 / 

Ve dnech 25. – 28. 2. 2014 jsme se zúčastnili jubilejní čtyřicáté SALIMY. V rámci doprovodného programu jsme představili návštěvníkům SALIMY naše malé kuchaře a jejich kuchařský um, kterého se naučily během našich kurzů. Děti svým elánem do vaření nadchly každého, kdo šel kolem. V živém přenosu mohli návštěvníci vidět, jak se malí kuchaříci obratně pohybují za plotnou...